søndag 13. september 2009

Mandag


Mandag - helga er slutt og man skal på jobb igjen - NOT !
Her er firfislen min. Den satt på verandaen da vi kom hjem igår kveld etter og ha vært og spist.
Den satt eller lå, alt ettersom hva firfisler gjør når de slapper av. Jeg tok en flaske og dyttet borti den og da kastet den seg over på siden og spilte død. Etter en stund dyttet vi den over på magen igjen og trampoet litt i gulvet og da stakk den av igjen. Her blir de spist av alt, både katter ,hunder,fugler og maur koser seg med disse småsnacksene. Folk og, ufattelig hva folk klarer og ete her nede.
Vi fikk tatt en tur på markedet igår og. Jeg fikk byttet høytaleren min i en som virket. Jeg måtte legge i en hundrings på og få en større m,odell da den jeg kjøpte var den siste og markedet er stengt fram til onsdag. Da er jo vi over alle hauger herifra og har reist til Pattaya. Dit stikker vi imorgen tidlig. Vi har vært her så lenge at vi nesten er blitt vant til stedet:-)
I går var vi og badet i det store bassenget og da møtte vi på noen nordmenn som var fastboende her. De hadde fått seg en god lotto premie og hadde tatt steget og flyttet ned i varmen her. De var kjempehyggelige. Det begynte og regne skikkelig mens vi badet så vi gikk bort til de og satt hjemme oss de en stund og drakk litt øl og brus og pratet litt.
Idag er jeg ikke helt sikker på hva planene våre er. Vi vasker litt tøy og pakker til vi skal reise til Pattaya imorgen. Det blir vel litt bading og regner jeg med. Jeg tror og vi skal ned på Village Market og se etter noen kofferter. Det er vist noen som har shoppet over evne her :-) (ikke meg) Det ligger og an til en bra lunch der. Det skal bli kjipt og komme hjem til "vanlig" mat igjen og prisene på det. Man blir ordentlig bortskjemt her av sånt.
Men nå blir det bading igjen her. Det er grisevarmt her idag og . Jeg har fortsatt ikke orket og bevege meg ut avskyggen enda. Nå er frokosten inntatt og jeg er klar for bassenget igjen :-)
Sjalabais

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar