tirsdag 8. september 2009

Ferie - endelig nett og litt tid til og lage en bloggg




Onsdag klokka er litt over 10 om morran her. Her er i Hua Hin i Thailand. Jeg våknet rundt 6 tida i dag og var egentlig våken men klarte og få lurt innpå noen timer til med søvn da jeg syntes det var litt vel tidlig og stå opp i ferien. I ni tida orket jeg ikke mere av senga og spratt opp og fikk på badebukser. Sola stod omtrent rett over kåken her kjentes det ut som da jeg hoppet ut i poolen her. Det er vistnok regntid her. Det vil si at det regner litt en gang om dagen og at det ikke er sol hele tiden. Drittdigg egentlig, ellers ville det vært uholdbart for en bleiking som meg.
Så nå sitter jeg med lille pc'n i fanget ved poolen og drikker en iskald Singha mens jeg fyrer av min første blogg ever. Nå er vel tempen sånn rundt 33-34 grader i skyggen og thailenderene synes det er kaldt og har på seg bukser og gensere alle sammen omtrent og synes vi er rare som bader.
Vi har vært uten nett her omtrent siden vi kom på lørdag da ting ikke virker som de gjør hjemme her nede. Det at vi ikke skjønner en døyt av hva folk sier eller hva som står skrevet på thai gjør ikke alt så mye enklere heller.
Men endte opp med og få kjøpt med et trådløs abbonement som kostet 53 kroner for 15 dager fri bruk og virker over nesten hele HuaHin. Det er ikke all verdens fart på det hele tiden men det duger ihvertfall til litt netting her for oss. Sunshine nett er helt greit.
Kan hende bloggen blir litt rar og har litt skrivefeil og sånt. Sitter på en liten 10" Lenovo med / som er helt konge med på ferie bortsett fra at K tasten ikke virker hele tiden tydeligvis. Tastene er litt små men sola gir såpass mye lys at det er ikke alltid like lett og se skjermen ute i sola selvom skjermen er veldig god på denne i forhold til Asusen jeg hadde før.

Det kommer opp litt flere bilder etterhvert i bloggen her håper jeg. Nettet er litt ustabilt så det blir fort halve bilder. Først må jeg finne meg et program som kan resize bilder fra kameraet. Da tar det nok litt kortere tid og få de opp bare for at bloggen skal resize de ned for meg og jeg skal bruke masse tid på og laste opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar