onsdag 9. september 2009

Solbrent som ....

Torsdag morgen...
La meg tidlig igår, egentlig gjorde alle det. vet ikke om det var fordi alle var trøtte eller av sympati for meg som var solbrent og sliten. Sola tar skikkelig når den først henger der oppe med god utsikt ned. Vi fikk handlet litt aftersun igår og det er saker som gjør underverker. Vi var og fikk tatt siste prøving av klær hos skredderen og tok en tur på Market Village og spiste litt på KFC og handlet mat på Tesco for og lage en kveldsmiddag hjemme.
KFC har bare de aller råeste hotwingsene som er er tilgjengelig. Jenta bak disken prøvde flere ganger og forklare om "vely hot" og sperret opp øynene da jeg ba om chilisaus istedenfor ketchup. Her har de bare Pepsi og root beer og drikke. Et tegn på at vi er i et uland !
Etter et glass pepsi kom heldigvis en kar rundt og serverte vann som påfyll.
Vi fikk nå handlet alt vi skulle og litt til og kom oss hjem. Tenkte og skrive litt her men nettet gikk så tregt at jeg ga opp og la meg til og sove litt isteden.
Etter en stund ble jeg vekket til en god norsk middag med kjøtt,poteter og saus.
Spiste maten imn og sa god natt igjen. Jeg fikk smurt inn skrotten med aftersun og la meg til og sove igjen. Altfor tidlig egentlig...
Våknet såklart opp drit tidlig siden jeg hadde køyet tidlig. Fikk smurt meg inn med enda en runde aftersun og la meg til og sove videre igjen....NOT!
Lysvåken såklart, jeg kunne se sola steike utenfor gardinene og fant fort ut at det var altfor tidlig og stå opp og bade. La meg heller og så på "The taking of Pelham 123" Den var ganske bra egentlig og tiden gikk fort til de andre hadde våknet og da.
Kravlet ut av sengen og barberte meg og tok en kjapp dusj før jeg fikk på badebukser igjen og kasta meg uti poolen.
Hva skulle man gjort uten et svømmebasseng eller to her nede?
Sola står nesten rett over her fra en omtrent skyfri himmel og det freser formelig fra oss halvbleike nordmenn her nede. Halvbleike er fordi nå er vi litt bleik og skikkelig røde eller rosa, det kommer an når på døgnet man ser på oss.
Har fått trykket innpå en bedre frokost bestående av en liten haug med hotwings kjøpt med ekstra for anledningen og en sjokolade donut fra Dunkin Donuts. Så nå er jeg rocket high med chili og sukker her :-)

Her er direkte linken til bildene fra turen:
http://www.r-888.com/gallery2/main.php/www.r-888.com?g2_itemId=31323

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar